שימוש במערכת הממוחשבת להיתרי רעלים
siteadmin 26/12/2017
בספטמבר 2016 עודכנה גרסה חדשה (גרסת פורטל) של מערכת ממוחשבת להגשת בקשות להיתר רעלים ותהיה רלוונטית עבור מפעלי A ו-B, שתוקף היתר הרעלים שלהם פג מחודש ינואר 2017.
גרסה זו מרחיבה את השימוש במערכת הממחושבת למאות מפעלים בעלי היתר רעלים בסיווג B וכוללת שינויים רבים.
באוקטובר 2015 עלתה לאוויר הגרסה הראשונה של המערכת הממוחשבת להגשת בקשות להיתר רעלים, שמחליפה בשלב זה, את התוספת הראשונה בהיתר הרעלים (טבלת החומרים והפסולות).
להלן קישור לשינוי הגרסאות של מערכת הממחושבת להיתר רעלים: http://www.sviva.gov.il/subjectsEnv/HazardousMaterials/Permit/Pages/Repo…
עד למעבר מלא לגרסה החדשה, מפעלי A בלבד, שתוקף היתר הרעלים שלהם פג עד חודש ינואר 2017, ימשיכו לעבוד על הגרסה הראשונה של המערכת (גרסה 0.8).
כללי משרד להגנת הסביבה לדיווח במערכת הממוחשבת
- גיליון הבטיחות של החומר ישמש למילוי כלל פרטי החומר ולרבות: מספר CAS, מרכיבי תערובות, מאפייני סיכון (R ו-H), מצב צבירה וכד'.
- לאחר מילוי טבלת החומרים במערכת הממוחשבת, יש להדפיסה, להוסיף את חתימת בעל ההיתר בתחתית כל עמוד ולצרפה אל "טופס הבקשה להיתר הרעלים מותאם המערכת ממוחשבת" יחד עם יתר המסמכים הנדרשים, ולשלוח את הבקשה למחוז המשרד, בדואר או בפקס.
- טבלאות החומרים וכלל הנתונים שיוזנו, יישמרו וישמשו את העסק בעתיד, בבקשת היתר הרעלים הבאה, כך שהליך רישום החומרים בפעם הבאה יהיה מהיר יותר.
- למערכת הממוחשבת להיתרי רעלים נדרשת הזדהות בעזרת כרטיס חכם.
- להנפקת כרטיס חכם יש לפנות לחברות ComSign או Personal id ולהציג את "המכתב המלווה לכרטיס חכם" שהתקבל ממחוז המשרד להגנת הסביבה.
מעוניין להצטרף לשירות?