איך תחליטו את מי למנות בארגון שלכם?

siteadmin 17/04/2022

בהתאם לחוק יש למנות נאמן בטיחות במפעלים, ובחברות שונות בהתאם לתחום הפעילות. נאמני בטיחות הם חיוניים מאוד ותפקידם לשמור על הבטיחות והביטחון במקום העבודה. הכוונה הן שמירה על בטיחות העובדים והן שמירה על הבטיחות הסביבתית. נאמני בטיחות מחזיקים בהכשרה ובידע לשם כך והם בעלי ההסמכה הנדרשת לביצוע תפקידם. בכל ארגון יש ליישם ולהטמיע נהלי בטיחות שיביאו להגברת תחושת הביטחון של העובדים, להעלאת התפוקה ולהבטחת איכות המוצרים. ככל שהעובדים חוששים לבטיחותם במקום העובדה הרי שבהכרח הדבר ישפיע על התפוקה שלהם ועל הרצון ארוך הטווח שלהם להישאר נאמנים בארגון ולעבוד בו. ולכן חשיבותם בארגון שלכם היא חשובה מאוד.

מינוי נאמני בטיחות

נדרש למנות בארגון נאמני בטיחות כאשר מצבת העובדים מונה לפחות 25 עובדים. ארגונים ועסקים קטנים יותר לא נדרשים לכך מבחינת החוק, אולם אם המנהלים או הבעלים חשים כי יש בכך צורך – כמובן שרצוי להקדים תרופה למכה ולמנות נאמן בטיחות אחד לפחות.

מינוי נאמנים הוא חיוני מאוד גם על רקע העלייה במקרי תאונות העבודה בשנים האחרונות. הנושא הוא חשוב מאוד ויש להעלות את המודעות לגביו ולהשריש בכל ארגון נהלי עבודה בטיחותיים ופיקוח של נאמני בטיחות על כך בהקדם האפשרי, אם טרם עשיתם זאת.

העסקת עובדים חיצוניים

תוכלו למנות נאמני בטיחות מתוך הארגון עצמו, ואפשרות נוספת היא להסתייע בחברה אשר מתמחה בפתרונות הנדסת בטיחות שתספק לכם את כל הפתרונות הדרושים לכך בהיבט הזה. החל מייעוץ, בניית תוכנית בטיחות ונהלי עבודה, הדרכות לעובדים, מינוי נאמנים או העסקת נאמנים חיצוניים מטעמה, ליווי ופיקוח ושירותים נוספים.

 יש לתת את הדעת גם על נושא הבטיחות באש למשל, ועל שימוש בחומרי מסוכנים, ככל שהדבר רלוונטי בארגון או במפעל שלכם. החשיבות של נאמני בטיחות היא גבוהה מאוד והיא מסייעת בצמצום משמעותי של תאונות עבודה, תקלות ושיבושים בייצור. התרומה של עובדים האלה לתחושת המחויבות ההדדית של העובדים היא גבוהה מאוד, וחשוב מאוד למנות נאמני בטיחות מקצועיים אשר בקיאים בתחום פעילות הארגון.

מעוניין להצטרף לשירות?




    פוסטים אחרונים

    לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים אורגני
      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support