הגדרת מדיניות הארגון ודרכי פעולה מהותיות

siteadmin 28/04/2022

ממונה בטיחות בכל מקום עבודה הוא תפקיד חשוב ביותר. שירותי ממונה בטיחות כוללים אחראיות על בנייה והטמעה של תוכנית בטיחות פרטנית לארגון, כולל מעקב בפועל ושיפורים מתמידים. ממונה בטיחות בארגון הוא פונקציה חשובה מאוד וכל ארגון או מפעל אשר מסתייעים בשירותים האלה מרוויחים מכך רבות. התרומה היא גם בטווח המיידי של צמצום תאונות ונזקים, והן בטווח הארוך של הגברת תחושת שביעות הרצון הכוללת של העובדים, ושיפור התפוקה שלהם.

מה הוא עושה בפועל?

הלכה למעשה שירותי ממונה בטיחות כוללים להגדיר מדיניות לארגון ביחס לתחומי הבטיחות הרלוונטיים. המדינות תכלול את המבנה הארגוני הרלוונטי ליישום נהלי הבטיחות. השירותים כוללים גם הכנתם של נהלים מתאימים לזיהוי סיכונים, מיפוי האמצעים הדרושים בבדיקת בודק מוסמך והכנת תוכנית עבודה שנתית לנושאי הבטיחות בארגון. כך למשל תוכנית העבודה השנתית יכולה לכלול התייחסות למתקני הרמה, חומרים מסוכנים ורעילים, כיבוי אש, אחסון ועוד.

ממונה שירותי בטיחות במסגרת תפקידו גם אחראי לרתימת הנהלת החברה להבנת חשיבותם של נושאי הבטיחות, כמו גם ביצוען של ביקורות בשטח, והדרכת העובדים.

שירותי ממונה בטיחות גם כוללים חקירת אירועים והפקת תובנות, ושיפור הנהלים. במקרה כזה יש לבצע הדרכות ריענון לעובדים. השירותים של ממונה הבטיחות גם כוללים מעקב אחר התנהגות העובדים בשטח, והסקת מסקנות והמלצות לגבי שינוי אופן העבודה או התאמתו – בהתאם לסיכונים.

חשיבותם של השירותים

תפקידו של ממונה בטיחות הוא חשוב ביותר, ותוכלו למנות ממונה בטיחות בארגון, או להסתייע בשירותי ממונה בטיחות חיצוניים, באמצעות חברה המתמחה בהנדסת בטיחות והדרכות בטיחות לעובדים. מפעלים, מוסדות וארגונים יכולים בקלות לפנות לחברת שירותי הנדסת בטיחות על מנת לשכור שירותי ממונה בטיחות איכותיים, התואמים ספציפית את תחום הפעילות של הארגון וצרכיו. השירות גם כולל אספקטים נוספים כמו למשל הכנתה של תוכנית בטיחות מפורטת, ליווי וייעוץ שוטפים ועוד.

נושא הבטיחות הוא קריטי מאוד בכל מקום עבודה, וחשוב לתת על כך את הדעת. תקנות העבודה דורשות מכל ארגון ומפעל ליישם נהלים שונים באופן שוטף.

מעוניין להצטרף לשירות?




    פוסטים אחרונים

    לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים אורגני
      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support