הדרכת כיבוי אש

siteadmin 25/12/2017

אש מהווה אחד הסיכונים המשמעותיים של העסקים, בכל שנה אנשים רבים נפגעים על ידי שריפות המתרחשות במקום העבודה וגם בבית. העלויות הכספיות של שריפה במפעלים וחברות יכולות להיות הרסניות מאוד עד כדי שיתוק מוחלט של פעילות העסק ופגיעה בנפש. הדרכת בטיחות אש מספקת את הידע להתמודדות עם סכנת האש, הכירות עם אמצעי זיהוי וגילוי אש, ציוד כיבוי אש ודרכים לטיפול במצב חירום.

מי נדרש לבצע הדרכות כיבוי אש

על המעסיק לדאוג לעובדים לביצוע הדרכת כיבוי אש אחת לשנה ובמעבדות פעמיים בשנה, ולתרגל אותם בהתמודדות עם שריפות. במהלך ההדרכה יועברו דגשים חשובים כגון:

נושאי הדרכות כיבוי אש

  • מושגי יסוד בבטיחות אש כולל: משולש האש, שיטות לכיבוי אש וכו'
  • מוקדי סיכון עיקריים להיווצרות שריפה (חשמל, חומרים דליקים וכו').
  • סוגי דליקות (שריפה מוצקים, שריפת חשמל, שריפת נוזלים דליקים) והתנהלות בזמן שריפה.
  • מערכות הגילוי (גלאי חום ועשן) והכיבוי (מערכות ספרינקלים, מטפים, עמדות כיבוי אש, גלגילונים)
  • נקיטת אמצעי זהירות בחשמל
  • שיטות כיבוי אש (בידוד, השנקה וקירור).
  • נהלי החירום ואופן ההתנהלות במהלך אירוע שריפה כולל פינוי עובדים ואורחים.
  • תרגול כיבוי אש באמצעות מטפה
  • ועוד …..

לומדים להתמודד – ביחד

הדרכת כיבוי האש הינה חובה עפ"י הוראות נציבות הכבאות הראשית. ההדרכה נדרשת עבור עובדי כל מפעל תעשייתי, בעיקר אלו העובדים עם חומרים מסוכנים, או שמתקיימים בהם הליכים בעלי פוטנציאל דליקה גבוה. בנוסף לכך חשוב לציין, כי הדרכות אלו מומלצות לכל ארגון המבקש להקדים תרופה למכה (חס וחלילה). לא כל אדם רשאי להעביר הדרכה זו, ועלינו לבחור בחברה מקצועית שתדאג להעביר את הנושא בצורה הברורה ביותר – הדרכה איכותית יותר תבטיח עובדים מקצועיים ומיומנים יותר בשעת חירום. שחר הנדסת בטיחות הינה בעלת ניסיון רב בתחום הדרכות כיבוי האש, אנו פועלים בהתאם לתקנים של משרד התמ"ת ומבטיחים לכם הדרכה מקצועית בכל הקשור לתחום כיבוי האש במקום העבודה.

הדרכת כיבוי אש על ידי שחר הנדסת בטיחות

הדרכות כיבוי אש לעובדים

על ארגון באשר הוא חייב להעניק לעובדיו הדרכות כיבוי אש כחלק מהכשרתם. הדרכות אלו נועדו להגן על העובדים והציוד אשר נמצא בארגון. האש אמנם שירותה את האדם מאז ומתמיד, אך חשוב לזכור כי היא עשויה להיות גורם מסוכן אשר עשוי הביא לשריפה או פיצוץ בארגונים ומפעלים שונים. על כן חשוב לוודא כי כלל העובדים שלכם עוברים את ההדרכה החשובה הזו אשר מעניקה חברת "שחר הנדסת בטיחות". חברתנו תשמח לעמוד לשירותכם ולסייע בכל היבט בטיחותי בפעילותו ושגרת יומו של הארגון שלכם.

אילו נושאים כוללת הדרכת כיבוי אש ?

אין ספק כי הדרכות לכיבוי אש הינה חיונית, על כן חשוב לוודא כי אתם מקפידים על חשיפת עובדיכם אליה אחת לשנה בארגונים השונים, ובמעבדות – פעמיים בשנה. הדרכות חשובות אלו יכללו את הנושאים הבאים:

  • מושגי יסוד בבטיחות אש לרבות, משולש האש, שיטות לכיבוי אש ועוד…
  • מוקדי סיכון עיקריים להיווצרות שריפה (חשמל, חומרים דליקים וכו').
  • סוגי דליקות (שריפה מוצקים, שריפת חשמל, שריפת נוזלים דליקים) והתנהלות בזמן שריפה.
  • מערכות הגילוי (גלאי חום ועשן) והכיבוי (מערכות ספרינקלים, מטפים, עמדות כיבוי אש, גלגילונים).
  • נקיטת אמצעי זהירות בחשמל.
  • שיטות כיבוי אש.
  • נהלי החירום ואופן ההתנהלות במהלך אירוע שריפה כולל פינוי עובדים ואורחים.
  • תרגול כיבוי אש באמצעות מטפה.
  • ועוד…

במהלך הדרכות אלו, העובדים שלכם יוכלו לתרגל התמודדות עם מצבי שריפה בארגון וללמוד על נהלי החירום ואופן ההתנהלות במהלך אירוע שריפה.

לא מתפשרים על הבטיחות בסביבת העבודה

קורס כיבוי אש נועד להעניק לכל אדם את הידע הבסיסי לו יהיה זקוק בשעה שיאלץ להתמודד עם תרחיש חירום דוגמת שירפה. חברת "שחר הנדסת בטיחות" מזמינה אתכם ליצור איתה קשר ולרכוש את הידע המתקדם ביותר בתחום הבטיחות אשר יתרום לכלל העובדים בארגון שלכם להתמודד עם מצב חירום זה עד להגעתם של כוחות הכיבוי וההצלה למקום ההתרחשות.

הדרכת כיבוי אש במקום העבודה

שריפה היא אחד המצבים המסוכנים ביותר בכל עסק. אש שיוצאת מכלל שליטה עלולה לגרום לנזקים כספיים חמורים, וגרוע מכך, לנפגעים בקרב העובדים והמבקרים. במקביל, במקומות עבודה רבים הסיכוי לפריצת שריפה גבוה עקב אופי העבודה, ועל כן זוהי סוגיה שתמיד חשוב להקדיש לה את מלוא תשומת הלב. בפרט יש להקנות לעובדים ידע רלוונטי: היכרות עם ציוד כיבוי האש, נהלי ההתמודדות עם מצבי חירום וכו'. שחר הנדסת בטיחות מעבירה הדרכות כיבוי אש שמהווה חובה גם עפ"י התקנות במקומות עבודה רבים וגם מתוקף האחריות שמוטלת על בעלי כל עסק באשר לשלומם של בני האדם ששוהים בו.

הדרכות כיבוי אש

מה כוללת הדרכת כיבוי אש?

* סוגים שונים של דליקות – וההתנהלות בכל מצב. למשל, שריפה של נוזלים דליקים ודרכי ההתמודדות איתה.
* גורמי סיכון – מיפוי מלא של כל המוקדים האפשריים להתרחשות שריפה. בפרט מושם דגש על אמצעי הזהירות הנדרשים בשימוש בחשמל ובגז.
* ציוד – סקירה מפורטת של אמצעי גילוי אש (גלאים למיניהם) ושל אמצעי כיבוי האש (ספרינקלרים, עמדת כיבוי, גלגלון, מטף). המטרה היא שכל עובד ידע להשתמש בציוד הרלוונטי בכל תרחיש.
* השיטות השונות לכיבוי האש – השנקה, קירור, בידוד. חשוב לזכור שידע הוא גם בסיס הכרחי לקור רוח ובהתאם לתפקוד נאות אם פורצת דליקה.
* תרגולים – על-מנת להעלות עוד יותר את רמת הביטחון של העובדים ואת המוכנות שלהם לכל מצב. במהלך התרגול מתנסים העובדים גם בהתמודדות עם האש וגם בפינוי מסודר, כולל של האורחים, ויכולים להפיק לקחים שישמשו אותם אם חלילה יידרש מענה למצב חירום אמיתי.

הדרכה אפקטיבית – רק עם מומחים מנוסים

הדרכות לכיבוי אש היא כלי רב חשיבות. על-מנת להפיק מקסימום תועלת ממנה חשוב לעבור אותה עם אנשי מקצוע שהם גם מומחים לבטיחות באש וגם בעלי יכולות גבוהות בכל הנוגע להעברת ידע. שחר הנדסת בטיחות מספקת שירות זה במיומנות גבוהה ומתוך חתירה למצוינות. בנוסף, אנחנו מקפידים על יחס אישי לכל משתתפי ההדרכות, כך שכל אחד ואחת מהם ידעו בדיוק מה עליהם לעשות אם פורצת שריפה ויוכלו לפעול נכון בזמן אמת.

מעוניין להצטרף לשירות?




    פוסטים אחרונים

    מידע נוסף בנושא

    הדרכות כיבוי אש – שחר הנדסת בטיחות

    שריפה מהווה את אחת הסכנות הגדולות והחמורות ביותר לחיי אדם, הן בסביבה הביתית והן בסביבת העבודה ומכאן נובעת החשיבות של תחום הדרכת כיבוי אש. שריפות מהוות תופעה ההולכת ומתרחבת בעולמנו בשנים האחרונות וזאת בשל ההתחממות הגלובלית, אולם רובן של השריפות פורצות בשל רשלנות ואי הקפדה על כללי הבטיחות באש. רובן של הפגיעות המתרחשות כתוצאה מדליקה נוצרות בשל שאיפת עשן רעיל החודר לדרכי הנשימה ועלול להוביל לחנק ולמוות. בנוסף לשאיפת עשן, הסכנות והתוצאות המוחשיות, הממשיות והמיידיות של אירועי שריפה עלולות להתבטא בכוויות חמורות ופציעות שונות הנובעות מניסיון לברוח תחת לחץ ובמהירות ללא הקפדה על זהירות. נוכח הסכנות הטמונות בשריפות, הרי שעל בעלי עסקים, מפעלים, חברות וארגונים להקפיד ולהעביר הדרכות לכיבוי אש לעובדים באופן קבוע וזאת על מנת להבטיח התנהלות נכונה הן בשגרה והן בשעת חירום. הדרכות כיבוי אש מבצעים רק עם שחר הנדסת בטיחות.

    החשיבות והיתרונות בהעברת הדרכת כיבוי אש

    הדרכות כיבוי אש מועברות על ידי חברות מקצועיות המתמחות במתן פתרונות בטיחות באש והתאמת אמצעי גילוי וכיבוי אש לעסקים ומפעלים. באופן עקרוני, רצוי ומומלץ להעביר הדרכות מסוג שכזה אחת לשנה לכל הפחות במהלכן העובדים לומדים כיצד למנוע התפרצות דליקה וזאת באמצעות הקפדה על נהלי הבטיחות באש ושימוש באמצעי מגן וכיצד להתנהל בצורה נכונה במקרה שכבר פרצה דלקה. ההדרכות כוללות חומר תיאורטי ותרגולים מעשיים. התכנים בהדרכות מועברים ע"י יועצי בטיחות אש מוסמכים שעברו הכשרה במגוון התחומים הרלוונטיים הנוגעים לתחום מטעם שירותי הכיבוי וההצלה. הנושאים התיאורטיים הנלמדים כוללים: הכרת הגורמים והסיבות להצתת אש, סוגי הדלקות השונים, התנהגות חום ועשן, מערכות גילוי וכיבוי אש – ספרינקלרים, עמדות כיבוי, מטפים, כללים נכונים למניעת שריפות, בטיחות בחשמל ועוד. התרגולים המעשיים כוללים שימוש נכון בציוד מגן, שיטות לכיבוי שריפות בהן: בידוד, השנקה וקירור, התמודדות נכונה במצבי חירום, פינוי נכון, בטוח ומהיר של אנשים ממבנים במצבי חירום.

    פתרונות בטיחות באש לעסקים, חברות ומפעלים

    חברת שחר הנדסת בטיחות פועלת בתחום הבטיחות באש ומעניקה מגוון שירותים ופתרונות מתקדמים ואיכותיים: עבור לקוחות פרטיים, עסקים, מפעלים וחברות. צוות המומחים שלנו הינו בעל ניסיון ומומחיות בהעברת הדרכות בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר במגוון נושאים והיבטים: חומרים מסוכנים, מערכות ניהול בטיחות, כללי בטיחות אש בשגרה וחירום, שימוש נכון באמצעי מגן ועוד. נוסף על ההדרכות, אנו מספקים שירותי ממונה בטיחות, עריכת סקרי סיכונים, הערכות לחירום ועוד. בכל שאלה, פנייה והזמנה אנו עומדים לרשותכם ונשמח להעניק לכם מענה מקצועי ביחס אישי ובאחריות.

    לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים אורגני
      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support