חידוש היתר רעלים במערכת הממוחשבת

siteadmin 25/12/2017

באוקטובר 2015 עלתה לאוויר הגרסה הראשונה של המערכת הממוחשבת להגשת בקשות להיתר רעלים, שמחליפה בשלב זה, את התוספת הראשונה בהיתר הרעלים (טבלת החומרים והפסולות).

הפקת/חידוש היתר הרעלים דרך המערכת הממוחשבת הינו צעד חשוב בשדרוג השיטה לתהליך בקשת היתר הרעלים למשרד להגנת הסביבה.

מטרת המשרד להגנת הסביבה

שינוי שיטת העבודה להליך בקשת היתר רעלים באמצעות מילוי טפסים באופן ידני בהם משתמשים כלל הארגונים הנדרשים להיתר רעלים. המערכת הממוחשבת תאפשר למשרד להגנת הסביבה לייצר דוחות וניתוחים של נתוני החומרים המסוכנים בישראל.

מטרת הארגון בשימוש במערכת הממוחשבת

טבלאות החומרים במערכת הממוחשבת וכלל הנתונים שהוזנו במערכת, יישמרו וישמשו את הארגון בעתיד כך שבבקשת היתר הרעלים הבאה תהליך רישום החומרים בבקשה יהיה מהיר יותר ויהיה צורך רק בעדכון או הוספת חומרים חדשים.

הפיילוט הראשון החל על מפעלים בעלי סיווג A על מנת לבדוק את תקינות המערכת ושיפור מאגרי המידע של החומרים המסוכנים הקיימים במערכת.

בספטמבר 2016 המערכת עודכנה בגרסה חדשה (גרסת פורטל) להגשת בקשות להיתר רעלים ותהיה רלוונטית עבור מפעלים בעלי סיווג A ו-B שתוקף היתר הרעלים שלהם פג מחודש ינואר 2017.

גרסה זו מרחיבה את השימוש במערכת הממוחשבת למאות מפעלים בעלי היתר רעלים בסיווג B וכוללת שינויים רבים.

עד למעבר מלא לגרסה החדשה, מפעלי A בלבד, שתוקף היתר הרעלים שלהם פג עד חודש ינואר 2017, ימשיכו לעבוד על הגרסה הראשונה של המערכת (גרסה 0.8).

כללי המשרד להגנת הסביבה לדיווח במערכת הממוחשבת

1. הכניסה למערכת הממוחשבת תיעשה באמצעות זיהוי אלקטרוני מאובטח- "כרטיס חכם".

2. לרכישת כרטיס חכם יש לפנות לחברותComSign או Personal id ולהציג את "המכתב המלווה לכרטיס החכם" שהתקבל ממשרדי המחוז.

3. גרסת מערכת זו, מאפשרת כניסה עבור כרטיסים שהונפקו על שם בעל היתר הרעלים, כברירת מחדל.

4. במידה ומעוניינים להסמיך בעל תפקיד נוסף לכניסה למערכת הממוחשבת, שאינו בעל ההיתר, יש להנפיק כרטיס חכם נוסף על שמו ולפנות לדוא"ל:

Toxins-permit-system@sviva.gov.ilלקבלת טופס "אישור בעל היתר רעלים למשתמש במערכת".

5. הזנת החומרים המסוכנים תהיה לפי המידע הקיים בגיליונות הבטיחות (MSDS) התקניים של החומר, כגון: מספר CAS, מרכיבי תערובת, מאפייני סיכון (R ו-H), מספר אום, מצב צבירה וכו'.

6. חובה לעדכן במערכת את מספר ה-CAS של החומר המסוכן כפי שמופיע בגיליון הבטיחות ולהפקיד על המבנה הנכון (למשל: 67-63-0), בכדי שהמערכת תזהה את המספר.

7. במידה והחומר הינו תערובת הקיימת במאגר החומרים הקיים במערכת, שמו הכימי יתעדכן אוטומטית, אך אם החומר אינו קיים במאגר, נדרש להזין את השם הכימי בשדה המתאים.

8. הזנת תערובת חומרים מסוכנים תתאפשר עד 7 חומרים שונים המרכיבים כל תערובת, כאשר לכל מרכיב בתערובת יש להזין את מספר CAS וטווחי ריכוז (10%-20% וכדומה).

9. לאחר מילוי טבלת החומרים במערכת הממוחשבת, יש להדפיסה ולהחתים את בעל ההיתר בתחתית כל עמוד ולצרפה אל "טופס הבקשה להיתר רעלים מותאם המערכת ממוחשבת (ללא טבלת חומרים)", יחד עם יתר המסמכים הנדרשים.

דרישות חומרה מינימליות לעבודה עם המערכת הממוחשבת להיתרי רעלים (גרסת פורטל)

Platform

Windows

Operating System

Windows 8, 32 bit or 64 bit platforms Windows 8 Enterprise, 32 bit Windows 7 on 32 bit or 64 bit platforms Windows 7 SP1 Enterprise , 32 bit

Browsers and Java Environment

Google Chrome Internet Explorer 10.0 Internet Explorer 11.0 Oracle JRE 6 and above

שחר הנדסת בטיחות, תלווה אתכם בכל שלבי התהליך לחידוש היתר רעלים במערכת הממוחשבת

1. הזדהות וכניסה למערכת הממוחשבת להיתרי רעלים באמצעות כרטיס חכם.

2. מילוי טבלת החומרים במערכת הממוחשבת לפי גיליון הבטיחות של החומרים הכולל את הפרטים הבאים: מספר CAS, מרכיבי תערובות החומר, מאפייני סיכון (R ו-H), מספר אום, מצב צבירה, כמות מרבית מבוקשת להחזקה, יחידות מידה, כמות שנתית משוערת, שיטת אחסון וכו'.

3. הגשת טפסי הבקשה למחוז המשרד, בדואר או בפקס יחד עם יתר המסמכים הנדרשים.

מעוניין להצטרף לשירות?




    פוסטים אחרונים

    לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים אורגני
      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support