יישום ההדרכה ע"י העובדים שלכם

siteadmin 31/03/2022

מניעת שריפות במקום העבודה היא חשובה ביותר, ולצערנו לא אחת קורה שמתרחשת שריפה במפעל או בשטח עבודה. כדי למנוע שריפות במקומות עבודה יש ליישם בארגון הדרכת כיבוי אש. שגרת הדרכות מסוג תמנע שריפות בסיכוי גבוה, וגם תמנע נזק כלכלי למקום העבודה. מפעלים שעולים באש לא תמיד מצליחים להשתקם מבחינה אופרטיבית וכספית, ולכן ישנה חשיבות רבה להקפדה על שגרת עבודה תקינה בהקשר הזה.

אחריות המעסיק היא לקיים עבור העובדים אחת לשנה הדרכת כיבוי אש. יש מקומות עבודה כמו מעבדות למשל בהם מתקיימת הדרכה כזו יותר מפעם אחת בשנה. לא מספיק לקיים רק הדרכה אלא גם לתרגל התמודדות עם מקרי שריפה והתלקחות אש. הדרכה כזאת היא חשובה ביותר והיא כוללת תכנים כמו הקניית ידע לגבי שיטות לכיבוי אש, ערנות והיכרות עם מוקדי סיכון להיווצרות שריפה כמו למשל שימוש בחומרים דליקים. עוד כוללת ההדרכה הקניית מושגי יסוד כמו משולש אש. אספקט חשוב של ההדרכה הוא היכרות עם אמצעי זהירות לגבי ארונות חשמל וכבלים חשמליים כמו תרגול שימוש במטף כיבוי אש. חשוב שכל עובדי הארגון יעברו הדרכות לכיבוי אש ויתרגלו את הדברים בשטח, תוך קבלת פידבק מאיש מקצוע.

חובת ההדרכה

בהתאם להוראות נציבות כבאות האש הראשית בישראל יש לקיים במקום העבודה הדרכת כיבוי אש, תוך שימת דגש מיוחד כלפי עובדים ששגרת עבודתם כוללת שימוש או חשיפה לחומרים דליקים, כמו גם חשיפה לתהליכי ייצור שעלולים להביא להתלקחות.

מי מעביר הדרכה לעובדים?

הדרכות חייבות להתקיים לעובדים ע"י איש מקצוע. תוכלו לפנות לחברת בטיחות ונהלי עבודה אשר מתמחה גם במתן הדרכות כיבוי אש לעובדים ומפעלים. ההדרכה תכלול את כל הדגשים החשובים לתחום עיסוקו של הארגון, הדגמות, יישום בשטח וצוות מקצועי שמעביר את ההדרכה. לצד ההדרכה עצמה תוכלו גם להסתייע בשירותיה של חברה כזו שתיישם עבור הארגון תוכנית בטיחות מקיפה לכיבוי אש ואספקטים נוספים חשובים בנושאי בטיחות.

מעוניין להצטרף לשירות?




    פוסטים אחרונים

    לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים אורגני
      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support