כל מה שחשוב לדעת בנושא היתרי רעלים

siteadmin 03/04/2022

מפעל או כל מקום עבודה אשר מבצע שימוש ברעלים במסגרת שגרת העבודה, חייב להחזיק ברשותו היתר רעלים, המתיר לו לעשות זאת. בהתאם לחוק החומרים המסוכנים במדינת ישראל חל איסור לעבודה, עיסוק או מסחר עם חומרים רעילים – אלא אם יש למי שעוסק בכך אישור מפורש לכך. כאשר מדברים על רעלים הכוונה לחומרים שהם מזיקים או כימיקלים שהשימוש בהם חייב להתבצע רק אם ניתן היתר לכך. השימוש בחומרים רעילים נדרש בתעשיות שונות לשם תהליכי עבודה, השמדת חומרים אחרים ועוד. בכל מקרה שבו המפעל או הארגון מבצעים שימוש בחומרים רעילים יש להחזיק באישור מפורש לשם כך, כמו גם לקיים שגרת נהלים ובטיחות מתאימה.

מי נדרש להחזיק בהיתר

ניתן לעיין בדרישות החוק והתקנות על מנת לוודא האם עליכם להחזיק בהיתר רעלים, כאשר באופן עקרוני אם במסגרת מקום העבודה נעשה שימוש באחוז מסוים ומעלה של חומרים רעילים, הרי שנדרש להחזיק בהיתר. אם אתם מתלבטים או מעוניינים לקבל ייעוץ לגבי הצורך של העסק שלכם בקבלת היתרים, פנו עוד היום לחברה המתמחה בבטיחות ונהלי עבודה, ותקבלו את כל הייעוץ והליווי שאתם צריכים.

החובות החלות

מי שמחזיק בהיתר רעלים נדרש לקיים שגרת עבודה קפדנית שכוללת בין היתר ניהול של פנקס רעלים בו מתועדות הרכישות והמכירות של החומרים הרעילים, הטמעת נוהל חירום בנושא, הצבת הוראות ושילוט מתאים בשטח, אחסון מתאים לחומרים הרעילים, טיפול הולם בפסולת הנוצרת כתוצאה משימוש באותם חומרים רעילים, ועוד. כדי לדעת אילו חובות חלות עליכם ועל מנת להטמיע נהלי עבודה בהקשר הזה פנו עוד היום לחברה המתמחה בבטיחות ונהלי עבודה, ומתמחה גם בבטיחות השימוש בחומרים מסוכנים.

הגשת הבקשה

חברה המתמחה בהנדסת בטיחות תערוך מיפוי של החומרים בהתאם לתקנים ותזהה את החומרים הדורשים החזקת היתר רעלים, תוודא שהאחסון והשימוש נאותים ובטיחותיים, תקיים סיור בשטח עם נציגי המשרד לאיכות הסביבה על מנת לקבל היתר כזה, ותגיש עבורכם את הבקשה הנדרשת, לשם קבלת ההיתר.

מעוניין להצטרף לשירות?




    פוסטים אחרונים

    לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים אורגני
      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support