לכל מפעל וארגון נדרש איש בטיחות

siteadmin 13/03/2022

כל מפעל ועסק חייב לקיים שגרת עבודה תוך הקפדה על נהלי בטיחות שונים. כמובן שיש הבדלים בהקשר הזה שנגזרים מתחום העיסוק, אך כל עסק נדרש ליישם נהלי בטיחות. על מנת ליישם נהלי בטיחות, לרענן אותם ולוודא שגרת עבודה תקינה בהקשר הזה, יש למנות יועץ בטיחות או לשכור את שירותיו של יועץ חיצוני. זאת בהתאם לגודל הארגון והיקף הפעילות.

מהות התפקיד

ככל תפקידו של יועץ בטיחות הוא לבצע התאמה ובנייה של נהלי בטיחות הארגון. במידה ומדובר על עסק בהקמה או מפעל חדש יש לשנות תוכנית בטיחות ונהלים תוך ליווי וייעוץ של יועץ. יועץ הבטיחות יספק תוכנית בטיחות שמתאימה לארגון ולהיקף העובדים המועסקים, יבנה נהלים ושגרת עבודה ויחדד אספקטים חשובים. יועץ עבור מעבדה של חומרים מסוכנים ועבור חדר כושר הם תחומים שונים ולכן חשוב לוודא התאמה של יועץ הבטיחות לתחום העיסוק.

כיצד בוחרים יועץ

שאלה שהיא בהחלט חשובה היא כיצד בוחרים את היועץ המתאים מבין כלל היועצים שיש בשוק. כיצד תדעו איזה יועץ בטיחות עדיף עבור הארגון שלכם?. יש כמה מדדים לפיהם תוכלו לבצע בחירה של יועץ בטיחות כזה. האלמנט הראשון הוא המקצועיות. על מקצועיות לא מתפשרים כמובן בתחום הבטיחות ולכן חשוב לוודא כי יועץ הבטיחות מספק מענה לתקלות, מבין את תחום העיסוק של הארגון, ושואל את השאלות הנכונות. האלמנט השני הוא מידת האדיבות. חשוב שתהיה לכם תקשורת טובה מול היועץ, שהוא יגלה אדיבות וזמינות כלפיכם. מקיים פגישות הדרכה עם העובדים ולכן חשוב שהוא יתאים מהבחינה הזו.

הכשרה והסמכה – יועץ בטיחות

אלמנט שלישי הוא הכשרה ספציפית של אותו יועץ בטיחות בתחום הנדרש. כאמור מעבדה של חומרים רעילים נדרשת לייעוץ בטיחותי שהוא שונה ממקום עבודה משרדי. ואלמנט רביעי חשוב ביותר הוא לוודא כי יועץ הבטיחות שעומד לפניכם אכן מחזיק בהכשרה הנדרשת. בקשו לראות תעודת הסמכה, והשכלה מתאימה, לרוב אקדמית בתחומי ההנדסה אם כי לא רק.

מעוניין להצטרף לשירות?




    פוסטים אחרונים

    לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים אורגני
      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support