מחפשים לארגון שלכם נאמן בטיחות?

siteadmin 14/04/2022

בישראל כל מפעל וארגון נדרשים למנות נאמן בטיחות כאשר כמות העובדים הינה 25 או יותר. נדרש להקים ועדת בטיחות שחבריה הם נציגי מקום העבודה, וכל חבר בוועדה הוא נאמן בטיחות. חוק הארגון והפיקוח על העבודה מתייחס לכך ובהתאם אליו נדרש כאמור למנות וועדת בטיחות ונאמני בטיחות. כל נאמן בטיחות הוא חשוב מאוד ותפקידו רלוונטי ביותר לצמצום תאונות עבודה בארגון ומקרי אסון לא רצויים. לא כל אחד יכול לשמש בתפקיד של נאמן בטיחות, שכן יש להיות בעל הכשרה לכך ולסיים בהצלחה קורס של נאמן בטיחות.

מינוי והכשרה

כאמור בכל ארגון המונה לפחות 25 עובדים נדרש למנות נאמן בטיחות חייב לעבור בהצלחה קורס ספציפי והוא חב חובה אתית ומוסרית לארגון. הקורס כולל הדרכה לגבי שימוש נכון בציוד, שימוש בחשמל, הכרת חומרים מסוכנים, הכרת חוק ארגון ופיקוח בעבודה, מניעת נפילה בגובה ונושאים נוספים. הקורס גם כולל הקניית ידע לגבי חשיבותה של ועדת הבטיחות בארגון וסמכויותיה, ונושאים נוספים.

נציג ועדת הבטיחות

נאמן בטיחות הוא נציג של ועדת הבטיחות ותפקידו כולל העברת הכשרות והדרכות בטיחות לעובדים עצמם, ייעוץ לגבי אספקט הבטיחות בארגון, העלאת הצעות לשיפורים וייעול, כמו גם איתור סכנות.

העסקה ותנאים

יש לציין כי הנאמן הוא גם עובד מן המניין בחברה שיש לו תפקיד פעמים רבות בתחום אחר, ולכן חלה חובה על המעסיק שלא לפגוע בתנאי ההעסקה של נאמן הבטיחות ולספק לו את כלל התנאים הנדרשים על מנת שיהיה בידו לבצע את עבודתו בצורה הטובה ביותר. כמו כן חל איסור לפטר עובד המשמש גם כנאמן בטיחות בשל סיבה הקשורה לתפקידו במסגרת נאמן בטיחות. ניתן למנות עובד אחר במקומו, אך לא לפטר.

במידה ובארגון שלכם טרם מונו נאמני בטיחות, ומצבת העובדים הינה מעל 25, הרי שכדאי מאוד לפעול בנושא בהקדם. תוכלו לפנות לחברה המתמחה בהנדסת בטיחות והכשרת נאמני בטיחות. תקבלו את כל הייעוץ והליווי הנדרש ואת כל ההכשרות הנדרשות לעובדים.

מעוניין להצטרף לשירות?




    פוסטים אחרונים

    לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים אורגני
      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support