תרומתם של יועצי בטיחות לארגון

siteadmin 09/03/2022

חשיבותם של יועצי בטיחות בכל ארגון ומפעל היא לא מוטלת בספק. אספקט הבטיחות במקום העבודה חשוב ביותר, ולראייה לא אחת אנו עדים לתאונות עבודה, שריפות או מקרים אחרים לא נעימים שמסבים פגיעה בחיי אדם, ברכוש, ובתדמית הארגון. לצד הפגיעה בתדמית קשה להתעלם מהנזק הכלכלי שמלווה לרוב במקרים מסוג זה. וכדי למנוע תאונות עבודה, או פגיעה באיכות הייצור של המוצרים – יש ליישם נהלי בטיחות, ויש למנות יועצי בטיחות. ריכזנו לפניכם כל מה שחשוב לדעת בנושא זה.

תחומי אחריותם ותפקידם של יועצי בטיחות

ואם נפרוט את התפקיד של יועצי הבטיחות נראה כי הרשימה לא קצרה וכוללת אחריות על חיי אדם ועל סביבת העבודה. יועצי בטיחות אחראים על בניית והקמת מערך נהלי בטיחות, על הטמעתו בארגון בקרב העובדים והמנהלים, על ביצוע סקרי ניהול סיכונים והפקת לקחים ויישומם, ביצוע הדרכות לעובדים בין אם מדובר על הדרכות ספציפיות לעובדי מעבדה או על הדרכות לעובדי בגובה בחברות בנייה. הם גם אמונים על בנייתו של תיק ארגון בנושא הבטיחות ועוד.

איכות הסביבה

אלמנט חשוב נוסף שחשיבותו הולכת וגוברת בשנים האחרונות הוא איכות הסביבה. יועצי בטיחות מתוקף תפקידם גם אמונים על הטמעת נהלי בטיחות לאיכות הסביבה. הנושא חשוב מאוד בייחוד לגבי מפעלים אשר פולטים חומרים מזהמים.

מתי נשלב יועצים בארגון?

זוהי שאלה חשובה מאוד והתשובה עליה קשורה לשלב החיים של הארגון. בעת הקמת הארגון או המפעל יש להיוועץ עם יועצי בטיחות שייתנו דגשים להקמת מערך נהלי בטיחות, דגשים לגבי ציוד ובנייה בשטח של תשתיות הארגון ודגשים לגבי הכשרת העובדים הראשונים במפעל. ככל שחולף הזמן והארגון נכנס לפעולה יש לבסס בתוך הארגון עצמו ממונה בטיחות, ולעתים אף יותר מאחד כזה.

על מנת לבסס מערך בטיחות והטמעת נהלי בטיחות ספציפיים בארגון שלכם פנו לחברה אשר מתמחה בהנדסת בטיחות והטמעת נהלי עבודה. תקבלו את כל הייעוץ הדרוש, את הדגשים החשובים, התאמה לדרישות החוק ובנית הדרכות לעובדים לצד הקמת תיק ארגון בנושא הבטיחות.

מעוניין להצטרף לשירות?




    פוסטים אחרונים

    לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים אורגני
      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support