ממונה בטיחות

siteadmin 01/08/2021

תפקיד ממונה בטיחות

ממונה הבטיחות בעבודה הוא תפקיד מפתח במפעל שאחראי על הקמה, הטמעה והובלה של תוכנית הבטיחות. ממונה הבטיחות אחראי לוודא שלעובדים יהיה מקום עבודה בטוח ובריא ולא רק לבצע משימות.

תפקיד ממונה הבטיחות מוגדר בתקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות) תשנ"ו- 1996. סעיף 10א בתקנה מפרט את תפקידיו של ממונה הבטיחות, ומגדיר "שמתפקידו של ממונה הבטיחות לייעץ למעביד בל הנוגע לחוקים, לתקנות ותקנים בענייני בטיחות, לסייע לו ולאנשי צוות הניהול והתכנון בנוגע לבטיחות, גיהות, הנדסת אנוש ובריאות תעסוקתית של העובדים במפעל ולקדם את התודעה בנושאים אלה". הסעיף כולל בתוכו גם כ-19 סעיפים משני המפרטים את התפקידים ממונה הבטיחות צריך לייעץ למעביד.

סעיף 10ב מגדיר "ממונה הבטיחות מוסמך להיכנס לכל מקום במפעל שבו מועסקים עובדים, לבדוק את סידורי הבטיחות והגהות, ולנקוט בכל הפעולות הנדרשות לצור מילוי תפקידו כאמור בסעיף 10א.

אז מה בעצם תפקידו של ממונה הבטיחות?

  1. ממונה הבטיחות אחראי על הקמה של מערך בטיחות, וכוללת את הפעילויות הבאות:
    • הגדרת מדיניות החברה בתחום הבטיחות ובניה של מבני ארגוני הכולל (נאמני בטיחות, וועדת בטיחות וכו').
    • זיהוי הסיכונים הקיימים במפעל באמצעות הכנה של סקר סיכונים כולל בכל עמדות העבודה, שמבצע ממונה הבטיחות.
    • הכנת תוכנית בטיחות שנתית הכוללת הדרכות בטיחות בהתאם לסיכונים הקיימים בחברה (חומרים מסוכנים, בטיחות כללית, כיבוי אש, בטיחות במחסן ועוד).
    • הכנת נהלים מתאימים בתחום הבטיחות בהתאם לסיכונים שזוהו בסקר הסיכונים.
    • מיפוי כל האמצעים הנדרשים בבדיקה של בודק מוסמך או בדיקות פנימיות לדוגמא: מתקני הרמה, אביזרי הרמה וכו'.
    • הקמה של מערך חירום הכולל הקמה של צוותי חירום, נוהל חירום.
  2. ממונה הבטיחות אחראי על הטמעה של מערך הבטיחות כולל:
    • באחריות ממונה הבטיחות לרתום את הנהלת החברה ומנהלי הביניים לחשיבות נושאי הבטיחות בתהליכי העבודה והייצור.
    • ביצוע ביקורות בכל האתר ואיתור מפגעים.
    • ביצוע הדרכות בטיחות לכלל העובדים בהתאם לסיכונים שהם חשופים.
    • קיום וועדות בטיחות, סיורים של נאמני בטיחות.
    • ביצוע תרגיל שנתי לכלל העובדים.
    • ממונה הבטיחות אחראי שיתבצעו למידות (חקירות) של אירועי בטיחות (כמעט ונפגע, תאונות עובדה)  והפצה של המידע לכלל העובדים תוך מתן דגש על צמצום האירועים.
    • ממונה הבטיחות עוקב אחר התנהגות העובדים בתהליכי העבודה כדי לוודא שהעבודה מתבצעת בצורה בטוחה.

תפקיד ממונה הבטיחות הוא תפקיד קשה ומאתגר הכולל בתוכו עבודה מול כל הגורמים בחברה מהמנכ"ל ועד אחרון העובדים. ממונה בטיחות טוב גורם לעובדים להיות מסוגלים לדווח על תנאי עבודה או סיכונים בטיחותיים ללא חשש לפגיעה בעבודתם.

ממונה בטיחות - שחר הנדסת בטיחות

ממונה בטיחות למפעלים ומוסדות

ממונה בטיחות יהיה האדם אשר תפקידו כולל ייעוץ להנהלה של העסק בכל הנושאים אשר קשורים לבטיחות ושמירה על הבריאות במקום העבודה. שירותיה של חברת "שחר הנדסת בטיחות" נועדו לסייע לכל לקוח ולקוח בשיפור מיידי של רמת הבטיחות של העובדים ולוודא כי יעמדו בתחיקה ובתקינה בתחום הבטיחות ואיכות הסביבה. חברתנו מקפידה על קשר צמוד עם הלקוח אשר מבוסס על הגינות ואמינות, כך שהצוות המקצועי שלנו ישמח לעמוד לשירותכם ולספק את השירות האישי והאדיב ביותר שעונה בצורה מדויקת על צרכי העסק שלכם.

על חשיבותו של ממונה בטיחות

בשנים האחרונות נוכל לראות כי החשיבות לנושא הבטיחות במקום העבודה רק הולכת וגוברת. הדבר כמובן חיובי, אך על מנת שתוכלו להבטיח כי גם העסק שלכם שומר על כלל נהלי הבטיחות ומצליח להתנהל בזהירות בעבודה היום יומית שלו, וודאו כי אתם נעזרים בשירותיו של ממונה בטיחות במקום העבודה.

חשוב להבין כי עבודתו של ממונה הבטיחות במקום העבודה כוללת תחומי אחריות רבים, וכי יכולת ההצלחה שלו בעבודתו משפיעה במידה רבה על מידת ההצלחה או הכישלון של כל החברה. זאת לאור העובדה כי הוא מהווה למעשה את איש המקצוע אשר מוודא כי כל המקום עובד בצורה הבטוחה ביותר וכי העובדים שומרים על כל נהלי הבטיחות בכל שלב בעבודתם. בין אם מדובר על עבודה בגובה או במעבדה או במפעל מכל סוג שהוא.

שחר הנדסת בטיחות – שומרים על סביבת עבודה בטוחה

זכרו כי השמירה על הבטיחות במקום העבודה תהיה בסופו של יום באחריותם של כל העובדים שלכם, בין אם מנהלי הצוותים או העובדים החדשים ביותר. חברת "שחר הנדסת בטיחות" תוודא כי כלל העובדים המועסקים בחברה מודעים לכל נהלי הבטיחות החשובים, זאת על מנת שיוכלו לשמור על סביבת עבודה בטוחה ונעימה ולמנוע תאונות או חלילה פציעות שונות. הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברתנו והצוות המקצועי שלנו יעניק לכם את כל המידע בנוגע לשירותי חברתנו והדרכים בהן נוכל להפוך את העסק שלכם לבטוח בעבור כל אחר מהעובדים.

ארגונים רבים מכירים כיום במשמעות של נושא בטיחות במקום העבודה – בטיחות העובדים והמבקרים שלנו. הם מודעים לעובדה שארגון בטוח, הוא ארגון מצליח; גם בפניי העובדים שמרגישים בטוחים להגיע יום יום לעבודה, וגם בפניי גורמי העניין החיצוניים המתרשמים לטובה, ויודעים שכפי שהעובדים זוכים ליחס מצוין, כך גם הם.

ממונה בטיחות

תפקידו של ממונה בטיחות

החוק בישראל מחייב כל מקום עבודה שמועסקים בו יותר מ-50 בני אדם למנות אדם לתפקיד ממונה בטיחות. בנוסף תיתכן דרישה דומה גם כלפי עסקים קטנים יותר שתחום הפעילות שלהם כרוך בסיכונים משמעותיים, וגם למנהלים שלא מחויבים לעשות זאת אבל מבינים היטב את כובד האחריות על כתפיהם מומלץ לאייש את התפקיד החשוב. באופן טבעי לא מספיק לסמן V על הנושא, אלא רצוי מאוד לוודא שהממונה על הבטיחות אכן ניחן בכל האיכויות הדרושות כדי לשמור על שלום העובדים ולהבטיח סביבת עבודה בטוחה. שחר הנדסת בטיחות מתאפיינת במחויבות מלאה לכל לקוח ובבקיאות מקצועית מעמיקה – ובהתאם מספקת את שירות ממונה הבטיחות ברמה גבוהה במיוחד.

מהם תחומי האחריות של ממונה בטיחות?

* סקר סיכונים – בדיקה מדוקדקת של כל המתקנים והמערכות בעסק, ומיפוי כל המפגעים האפשריים.

* בניית תוכנית שנתית – כולל לוחות זמנים מפורטים לביצוע כל הפעולות הנדרשות ליצירת סביבת עבודה בטוחה לחלוטין. כל זאת ועוד, בהתאם לתקנות העדכניות.

* הדרכות – גם כן על בסיס תוכנית מסודרת, כך שכל אחד ואחת מהעובדים ידעו בדיוק ממה עליהם להיזהר, כיצד לבצע נכון כל פעולה ובאופן כללי איך לשמור על עצמם. כמו כן, הדרכות מקיפות יועברו לעובדים חדשים על מנת לוודא כי הם מחזיקים בהבנה מלאה מצידם.

* כתיבת הנחיות בטיחות – לכל עמדה, מכונה, פעילות וכו'.

* תכנון תרגולי חירום – ביצועם והפקת לקחים רלוונטיים.

* התנהלות מול הרשויות – כיבוי אש, פיקוד העורף, המשרד להגנת הסביבה ועוד.

בטיחות ללא פשרות – רק עם מקצוענים אמיתיים

העסקת ממונה בטיחות היא לא רק חובה על-פי החוק במקרים מסוימים אלא גם מהלך שמניב תועלת רבה לעסק או לארגון, בייחוד בטווח הארוך: מניעת פגיעה בפעילות השוטפת עקב נזק או תאונה, צמצום משמעותי של ימי עבודה אבודים, תשלום פרמיות נמוכות יותר עבור הביטוחים הרלוונטיים ושביעות רצון גבוהה יותר מצד העובדים.

לשם כך, הממונה חייב להיות איש מקצוע מהשורה הראשונה – שחר הנדסת בטיחות מספקת לכם את השירות מתוך מודעות לכך שמדובר בנושא קריטי ועל בסיס למידה מעמיקה של התחום והתעדכנות מתמדת. היקף המשרה נקבע על סמך רמת הסיכונים בחברה ובתיאום מלא עם כל לקוח, כך שמובטח לכם יחס עלות תועלת משתלם ובעיקר שקט נפשי מלא.

ממונה בטיחות

שירותי ממונה בטיחות

שירותי ממונה בטיחות כוללים מתן ייעוץ למעסיק בכל הנוגע לתקנות, לתקנים ולחוקים העוסקים במגוון תחומי וענייני הבטיחות בסביבת העבודה. ממונה הבטיחות הינו איש מקצוע שעבר הכשרה והסמכה נרחבות שהקנו לו ידע תיאורטי ויכולות מעשיות המאפשרים לו לסייע לאנשי צוות התכנון והניהול לקדם את המודעות והתודעה בנוגע לגהות, בטיחות, בריאות תעסוקתית, הנדסת אנוש ובריאות תעסוקתית של העובדים בחברות, מפעלים וארגונים במגוון תחומי וענפי התעשייה, המסחר וההייטק. לקבלת מידע מקיף פנו אל שחר הנדסת בטיחות.

החשיבות והיתרונות בקבלת שירותי ממונה בטיחות

מינוי של ממונה בטיחות במקום העבודה נדרש על פי חוק ארגון הפיקוח שחוקק בשנת 1954. משרד התמ"ת הינו בעל הסמכות להורות למעסיק למנות ממונה בטיחות בכל מפעל או חברה המונים 50 עובדים או יותר. חברות מקצועיות המספקות פתרונות בתחום הבטיחות מעבירות גם הכשרות והסמכות של ממוני ונאמני בטיחות. ממונה בטיחות מעניק ייעוץ מקצועי למעסיקים בכל הנוגע לתקנות, חוקים, ותקנים המיועדים לשפר את רמת הבטיחות בסביבת העבודה ובמיוחד כאשר מדובר בעבודה בגובה. ממונה הבטיחות מסייע לצוות התכנון והניהול לקדם את המודעות והתודעה של האחראים והעובדים בכל הנוגע להנדסת אנוש, בטיחות וגיהות, בריאות תעסוקתית ועוד.

שירותי ממונה בטיחות מקצועיים

חברת שחר הנדסת בטיחות הינה חברה דינמית וצעירה שהפכה לאחת המובילות בתחום הבטיחות, טיפול בחומרים מסוכנים, הערכות לחירום ועוד. צוות אנשי המקצוע והיועצים המומחים שלנו ישמח להעניק לכם שורה של שירותים מקצועיים שיסייעו לעסק שלכם לצמוח, להיות רווחי ולשגשג: שירותי ממונה בטיחות, הדרכות בטיחות, בטיחות באש, עריכת סקרי סיכונים, הטמעת מערכות ניהול בטיחות ועוד.

מעוניין להצטרף לשירות?




    פוסטים אחרונים

    מידע נוסף בנושא

    ממונה בטיחות- שחר הנדסת בטיחות

    התפקיד של ממונה בטיחות הינו בעל חשיבות רבה בכל מגוון ענפי התעשייה, בחברות ובבתי עסק. במדינת ישראל מוגדרת פקודת בטיחות במקום העבודה הקובעת את דרישות הבטיחות מטעם המדינה לגבי עסקים ומפעלים. נוסף על כך, חוקק חוק ארגון הפיקוח על עבודה המגדיר את האנשים האמונים על המלאכה ואחראים לקיומה של שגרת בטיחות נכונה ותקינה בארגון. המטרה של התקנות והחוקים הינה להבטיח את שלומם ובריאותם של העובדים וכן למנוע נזקים והפסדים כבדים. האחריות על בטיחותם ושלומם של העובדים מוטלת על המעסיקים והם מחויבים, על פי הנהלים והתקנות, למנות ממונה בטיחות או להשכיר את שירותיו מחברה מקצועית המתמחה בתחום הבטיחות במקום העבודה. לפרטים נוספים על ממונה בטיחות פנו אלינו אל שחר הנדסת בטיחות.

    מה כוללים שירותיו של ממונה בטיחות ומה חשיבותם?

    הקפדה של נושא בטיחות וגהות במקום העבודה היא אינטרס משותף הן של החברות והעסקים בכל התחומים והן של העובדים וזאת על מנת להבטיח שמירה על בריאות העובדים ולמנוע תאונות עבודה העלולות להוביל לפציעות ואף מוות. כל חברה, מפעל וארגון המעוניינים לשמור על המוניטין שלהם, למנוע עיכובים בפעילות העסקית ונזקים כלכליים, חשוב שימנו ממונה בטיחות מקצועי ומנוסה. שמירה על סביבת עבודה בטיחותית וכללי התנהגות נכונים תמנע נזקי גוף ונפש, נזקים פיננסיים ואף חלילה מוות.

    תפקידם של ממונה בטיחות

    תפקידו של ממונה הבטיחות במקום העבודה הינו לייעץ למעסיק ולסייע לו לקדם את נושא הבטיחות בחברה. הייעוץ כולל עזרה לאנשי הצוות והאחראים בחברה לתכנן ולנהל בצורה מיטבית את תחום הבטיחות וגהות, בריאות תעסוקתית, הנדסת אנוש וקידום התודעה בנושאים הללו. היועץ יגיע לשטח ויבדוק מקרוב את סידורי הבטיחות, את מידת ההקפדה לשמירה על הנהלים וינקוט בכל האמצעים, הצעדים והפעולות הנדרשים על מנת למלא תפקידו בצורה הטובה ביותר ולהבטיח שמירה על בטיחות ובריאות העובדים.

    הכשרה והסמכה בתחום הבטיחות במקום העבודה

    על פי חוק ארגון הפיקוח על מקומות עבודה, משרד התמ"ת הינו בעל הסמכות להורות למעביד למנות ממונה בטיחות בכל מפעל וחברה בה מועסקים 50 עובדים או יותר או לקבוע זאת בהתאם לרמת הסיכון במקום. בנוסף להכשרה מקצועית והעברת קורס ממוני בטיחות, חברות המתמחות במתן פתרונות בטיחות, מספקות גם שירותי ממונה בטיחות לחברות, מפעלים וארגונים שונים הניתנים על ידי ממוני בטיחות וותיקים, מנוסים ובעלי הסמכה בתחום המיגון, בטיחות באש, בטיחות בגובה וטיפול בחומרים מסוכנים.

    שירותי ממונה בטיחות מידי מומחים

    חברת שחר הנדסת בטיחות מתמחה במתן פתרונות ושירותי בטיחות למקומות עבודה הכוללים: טיפול בחומרים מסוכנים, הדרכות בטיחות, הטמעת מערכות ניהול בטיחות ואיכות, שירותי ממונה בטיחות, בטיחות באש, עריכת סקרי סיכונים ועוד. צוות היועצים והמומחים שלנו עומד לשירותכם וישמח להעניק לכם מענה מקצועי, באחריות, אמינות ויחס אישי.

    לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים אורגני
      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support